Předpis soutěže Divize - skupina E (8XM4 - E)
pro ročník 2024/2025
-
Základní část (ZČ): 12 družstev každé s každým dvoukolově.
-
Pořadatel hradí všechny náklady na utkání včetně výplaty a cestovních náhrad rozhodčích.
-
Termíny stanoví rozpis utkání.
-
Hodnocení výsledků v základní části: Utkání v ZČ se hrají do rozhodnutí o vítězi utkání. Pokud se nerozhodne v normální hrací době, následuje po 2minutové přestávce (bez změny stran) 5minutové prodloužení, hrané systémem 3 na 3 (tři hráči v poli a brankář na každé straně) končící případným vstřelením branky. Během prodloužení je nahrazení brankáře hráčem v poli, vyjma odloženého vyloučení, považováno za špatné střídání a je trestáno vyloučením na trestnou lavici na 2 minuty. Potrestaného hráče určí kapitán družstva. Přesilová hra, ať už pokračující ze základní hrací doby, nebo zahájená v prodloužení se hraje v systému 4 na 3, případně 5 na 3. Po návratu potrestaného se od nejbližšího přerušení opět hraje s nižším počtem hráčů. Pokud o vítězi nerozhodne ani prodloužení, následuje jedna série trestných střílení dle pravidel florbalu s výjimkou v počtu trestných střílení – každý ze soupeřů provede tři. Pokud ani tato série nerozhodne o vítězi, následují extra série po jednom trestném střílení na každé straně. K extra sériím trestných střílení může družstvo nominovat hráče v poli bez omezení. Za vítězství v normální hrací době se družstvu do tabulky přidělují 3 body; za vítězství v prodloužení či na trestná střílení se družstvu do tabulky přidělují 2 body; za prohru v prodloužení či na trestná střílení se družstvu přiděluje 1 bod.
-
Nadstavbová část (NČ): play-up (PU) hraje pět nejvýše postavených družstev z každé skupiny a dvě nejlepší družstva ze šestých nejvýše postavených družstev (jde o redukovanou tabulku bez B-družstev), které mají právo v sezóně 2025/2026 hrát Národní ligu (NL); nejvýše postavené družstvo z každé skupiny postupuje do 2. kola play-up. Play-up hraje 27 družstev a hraje se na tři kola. Série play-up se hrají na tři vítězná utkání, 1. 2. a 5. utkání na hřišti lépe postaveného družstva po ZČ, 3. a 4. utkání na hřišti hůře postaveného družstva po ZČ. Pro porovnání výše postavení, v případě družstev na stejných místech v různých skupinách se použije ustanovení odst. 3.6. c) Soutěžního řádu (SŘ), toto ustanovení se obdobně využije při určení nejlepších družstev ze šestých nejvýše postavených a při určení čtyř nejhorších družstev na 10. místě, která sestoupí. Pro série 1. kola jsou dvojice tvořeny takto: 3C–5B;3A–4B; 2B–5C; 4A–4C; 3B–5A; 2A–2/6M; 2C 1/6M; 3E–4D; 2D–5E; 2E–5D; 3D–4E. V sériích 2. kola se střetnou vítězové sérií 1. kola takto: 1A – vítěz 3C/5B (označení série PU1); vítěz 3A/4B – vítěz 2B/5C (PU2); 1B – vítěz 4A/4C (PU3); 1C – vítěz 3B/5A (PU4); vítěz 2A/2-6M – vítěz 2C/1-6M (PU5); 1D – vítěz 3E/4D (PU6); vítěz 2D/5E – vítěz 2E/5D (PU7) a 1E – vítěz 3D/4E (PU8); V sériích 3. kola se střetnou vítězové sérií 2. kola takto: vítěz PU1 – vítěz PU2 (označení série 3PUA); vítěz PU3 – vítěz PU4 (označení série 3PUB); vítěz PU5 – vítěz PU6 (označení série 3PUC); vítěz PU7 – vítěz PU8 (označení série 3PUD). Hodnocení výsledků v nadstavbové části soutěže: Utkání v PU soutěže se hrají do rozhodnutí o vítězi utkání. Pokud se nerozhodne v normální hrací době, následuje 10minutové prodloužení dle pravidel florbalu, končící případným vstřelením branky. Pokud o vítězi nerozhodne ani prodloužení, následují trestná střílení dle pravidel florbalu.
-
Oficiální míček: míček schválený IFF, bílé či vanilkové barvy. Použití míčku jiné barvy podléhá schválení řídícího orgánu soutěže.
-
Haly: utkání je možné pořádat v hale splňující podmínky pro halu Kategorie IV – haly pro celostátní soutěže. Play-up v hale splňující podmínky pro halu Kategorie III – haly pro vyšší celostátní soutěže.
-
Trenérské vedení: trenér licence C.
-
Postup: vítězové sérií 3. kola PU postupují přímo do NL, poražení v sériích 3. kola PU hrají baráž NL;
-
Sestup: 11. a 12. družstvo v každé skupině a dále čtyři nejhorší družstva na 10. místě (celkem 14 družstev) sestupují do Regionální ligy;
-
Hrací čas: ZČ 3 x 20 min. (čistý čas), 10 min. přestávka, příp. 5 min. prodloužení, před nímž je 2 min. přestávka bez změny stran; minimální čas na jedno utkání je 180 minut; NČ 3 x 20 min. (čistý čas), 10 min. přestávka, příp. 10 min. prodloužení, před nímž je 2 min. přestávka bez změny stran; minimální čas na jedno utkání je 210 minut; Ve všech utkáních umožnit družstvům minimálně 30 min. rozcvičku na připraveném hřišti; tj. vstup na připravené hřiště nejpozději 40 min. před oficiálním začátkem utkání. Hrací den: Pokud není uvedeno jinak, je hracím dnem utkání sobota nebo neděle v rámci přiděleného víkendu. Pokud k hracímu víkendu utkání připadá i státní svátek (jedná se o pátek či pondělí), může pořadatel za hrací den zvolit i tento den. Hracím dnem 5. utkání sérií 1. kola play-up je úterý 11. nebo středa 12. 3. 2025. Hracím dnem 5. utkání sérií 2. kola play-up je úterý 25. nebo středa 26. 3. 2025. Hracím dnem 5. utkání sérií 3. kola play-up je úterý 8. nebo středa 9. 4. 2025. Oficiální hrací den utkání základní části musí pořádající družstvo nahlásit v termínu pro dodání potvrzení o zajištění haly – tj. do 20. července. V případě, kdy oddíl v uvedeném termínu nepotvrdí zajištění haly na konkrétní den, je za hrací den utkání základní části vždy považována sobota v rámci přiděleného víkendu. Za oficiální hrací den nadstavbové části soutěže je považován den uvedený v hlášence o utkání. Dohoda oddílů na termínu utkání, bude schválena při dodržení všech ustanovení článku 9 SŘ.
-
Povolené časy začátků utkání: v den před dnem pracovního volna nejdříve v 1400 hod. nejpozději ve 2000 hod.; v den před pracovním dnem v pracovní den nejdříve ve 1300 hod. nejpozději v 1800 hod.; nejdříve v 1800 hod. nejpozději ve 2030 hod.; Tři kategorie časů začátků utkání dle vzdálenosti soupeřů: (vzdáleností se rozumí vzdálenost sídla oddílu a místa konání utkání při stanovení nejrychlejší trasy na mapy.cz): I. (do 150 km) max. rozsah II. (150–300 km) den před dnem pracovního volna max. rozsah, den před pracovním dnem nejpozději 1700 hod. III. (nad 300 km) den před dnem pracovního volna max. rozsah, den před pracovním dnem nejpozději 1600 hod. Minimální doba mezi začátky utkání jednoho družstva je 18 hodin. Žádosti o změnu termínu (týká se i času začátku utkání mimo povolené) se podávají výhradně v systému FIS a během soutěže se posuzují dle článku 9 Soutěžního řádu (dále jen SŘ).
-
Soutěžní kauce: 10 000,- Kč
-
Startovné: 15 000,- Kč
-
Odměna rozhodčímu: 900,- Kč ZČ, 1 100,- Kč NČ
-
Věkové kategorie: hrají muži a ženy (ročníky nar. 2005 a starší), junioři (ročníky nar. 2006 a 2007).
-
Upozornění: Účastník Divize je povinen přihlásit do soutěže družstvo ve třech mládežnických kategoriích (junioři, dorostenci, starší žáci, mladší žáci, elévové nebo přípravka), pokud tak neučiní, bude zařazen do úrovně soutěže, v níž podmínku mít družstva mládeže splní. Po vstřelené brance mohou na hřiště vstupovat hráči pouze za účelem střídání.
-
Ostatní povinnosti: Oddíl je povinen nastoupit k utkání Divize v min. počtu 10 hráčů v poli a 1 brankář pod hrozbou sankce do maximální výše 10 000,- Kč. Oddíl je povinen uvádět v hlášence o utkání barevnou kombinaci dresu, v níž nastoupí k domácímu utkání. Hostující oddíl je povinen se k utkání dostavit se dvěma sadami dresů (jednou světlou a druhou tmavou). Funkční prádlo, které není skryto pod dresem, musí být černé barvy nebo musí mít shodnou barvu s převládající barvou dresu.
-
Povinnosti pořadatelů ligových utkání – Divize
-
1. Zajistit halu na území ČR v termínu daném rozpisem utkání a pořádat utkání na hřišti vyhovujícím pravidlům florbalu a schváleném řídícím orgánem soutěže.
-
2. Nahlásit řídícímu orgánu soutěže termíny a místa konání utkání nebo zaslat žádosti o změny termínů základní části do 20. 7. 2024.
-
3. Odeslat hlášenku o utkání dle ustanovení SŘ.
-
4. Zajistit a nejpozději 60 minut před utkáním zpřístupnit uzamykatelné šatny (včetně sprch) pro rozhodčí a pro hostující mužstvo.
-
5. Vhodnou formou informovat veřejnost a média o konání utkání. Zajistit, aby diváci byli informováni o družstvech, o soutěži atd. (doporučeno zajistit program k utkání).
-
6. Minimálně 60 minut před začátkem utkání musí být v hale přítomen hlavní pořadatel (jasně a viditelně označená osoba, starší 18 let, zodpovědná za činnost pořadatelské služby), který nesmí mít při utkání žádnou jinou funkci.
-
7. Minimálně 30 min. před začátkem utkání musí být hřiště vyznačeno podle pravidel florbalu. Tedy: a) mantinely a brány stojí na svých místech dle pravidel florbalu; používat je možné pouze brány bez pevné tyče pro upevnění vnitřní chytací sítě; b) vyznačené hřiště (body a čáry na hrací ploše i mantinelech) dle pravidel florbalu; c) fungující časomíra (ukazatel odpočítávání času, skóre, třetiny a odpočítávání trestů); d) střídačky, trestnou lavici a stolek časoměřičů umístěné podle pravidel florbalu tak, aby z těchto míst bylo zřetelně vidět na časomíru; v prostorech pro střídání musí být dle pravidel místo pro 19 osob; sedáky hráčských a trestných lavic nesmí být ze savého materiálu; e) přítomnost těchto pořadatelů: - minimálně tří pořadatelů u stolku časoměřičů (časoměřič, zapisovatel, hlasatel); - v případě, že z hráčských lavic není vidět odpočítávání trestů, nebo tento údaj časomíra nemá, další pomocnou osobu k měření trestů, která zajišťuje vracení hráčů z trestných lavic; - minimálně dalších čtyř pořadatelů v rozích hrací plochy pro úpravu hrací plochy, rovnání mantinelů a podávání hracích míčů během rozcvičky a utkání; - další pořadatelé (min. dva) v prostorech pro diváky pro zajištění pořadatelství dle článku 7 SŘ; - všichni pořadatelé musí být označeni; f) u stolku časoměřičů připravené: - hrací míče, vždy minimálně 3; - rezervní stopky, rezervní formulář papírového ZOU a psací pomůcky; - techniku pro vyplňování elektronického ZOU; - nejpozději 15 minut před začátkem utkání oběma soupeři řádně vyplněný a zkontrolovaný ZOU včetně nahlášení nastupujících sestav; - přítomnost osoby s oprávněním upravovat za pořádající oddíl ZOU; - formulář pro nahlášení výběru hráčů pro trestná střílení; g) přítomnost zdravotnického dozoru (jasně a viditelně označená, s dostatečným vybavením pro první pomoc), viz článek 7 SŘ; h) fungující ozvučení haly. i) zajištěné dostatečné množství prostředků pro rychlou úpravu hrací plochy (tj. hadry, smetáky, mopy apod.);
-
8. Poskytnout minimálně 50 míčků stejné barvy jako budou mít hrací míčky pro rozcvičení obou týmů před utkáním. Zajistit podávání míčků během rozcvičky.
-
9. Zajistit důstojný hromadný nástup družstev před utkáním, družstva nastupují společně, nebo domácí první (dle Soutěžní směrnice). Hráči družstva nastupují v zápasovém dresu. Doplňující osobní vybavení (láhve, ručníky, vaky apod.) nesmí brát hráči s sebou na nástup.
-
10. Umožnit bezplatný vstup do haly členům Českého florbalu s VIP kartou, případně s kartou volného vstupu; delegátům a rozhodčím Českého florbalu; zástupcům médií; pracovníkům dopingové kontroly apod. Zajistit podmínky pro činnost zástupců řídících orgánů soutěže a jeho komisí, zejména pro delegáta utkání a pracovníky pověřené dopingovou kontrolou. 11. Zajistit divákům, rozhodčím a delegátovi dosažitelnost nealkoholických nápojů v prostoru haly (prodej občerstvení, nápojový automat apod.). 12. Dodržet oficiální začátek utkání a v průběhu utkání postupovat dle pokynů rozhodčích, v souladu s platnými předpisy a dle pravidel florbalu.
-
13. Zabezpečit vyplňování elektronického ZOU a generovat z něj minimálně technický on-line přenos utkání, v ZOU dále povinně uvádět tyto údaje: - jméno zapisovatele; - vedoucím družstva vyplněné zahajovací sestavy obou družstev; - střídání brankářů a čas brankářů na hřišti; - údaj o počtu střel na branku po každé třetině a celkově; - počet diváků přítomných na utkání; - vyhlášené nejlepší hráče obou družstev; - krátký komentář od obou trenérů, včetně jména trenéra, který komentář poskytl (trenérům není dovoleno se vyjadřovat v den utkání k výkonu rozhodčích), komentář může být nahrazen odkazem na zveřejněné video rozhovory; - trenér v komentáři zareaguje na otázky položené hlavním pořadatelem „Zhodnoťte a popište průběh utkání z pohledu vás a vašeho družstva.“ „Zhodnoťte a popište rozhodující momenty či aspekty utkání z pohledu vás a vašeho družstva.“
-
14. Bezprostředně po skončení utkání, před pozdravem družstev, vybrat, vyhlásit a ocenit (jako cena není vhodný alkohol) nejlepšího hráče utkání z každého družstva.
-
15. Do 5 minut po skončení utkání zkontrolovat úplnost vyplnění ZOU. Za správnost údajů v ZOU a za jeho úplné vyplnění zodpovídá pořádající oddíl.
-
16. Vyplatit rozhodčím utkání náhrady a finanční odměnu za utkání buď hotově nejpozději do 15 minut po skončení utkání, nebo bezhotovostně na bankovní účet rozhodčího nejpozději první pracovní den po skončení utkání.
-
17. Zamezit vstupu jakýchkoliv osob (mimo nutné úpravy hrací plochy a oficiálního přestávkového programu) na hrací plochu během celého utkání, přestávek a bezprostředně před a po utkání.
-
Doplňující povinnosti pořadatele ligových utkání – Divize – NČ
-
1. Zajistit halu v termínu daném rozpisem utkání a pořádat utkání na hřišti vyhovujícím pravidlům florbalu a schváleném řídícím orgánem soutěže.
-
2. Povinný program k utkání. Program k utkání zajistit v tištěné formě nebo jej zpřístupnit v online podobě na webu oddílu či oddílové aplikaci a vhodnou formou informovat o dostupnosti online. Povinný obsah – sestavy družstev s čísly hráčů, realizační týmy obou družstev, kompletní výsledky posledního kola soutěže a logo soupeře.
-
3. Přítomnost minimálně pěti pořadatelů u stolku časoměřičů (časoměřič, zapisovatel, hlasatel a osoby, které zajišťují vracení hráčů z trestných lavic a oddělují trestnou lavici od střídačky v případě, že jsou na stejné straně).
-
4. Přítomnost čtyř pořadatelů (jednoho v každém rohu hrací plochy) pro rychlou úpravu hrací plochy, rovnání mantinelů a podávání hracích míčů.
-
5. Minimálně dva pořadatelé v prostorách haly pro zajištění bezpečnosti v prostorách pro diváky.
-
6. Zajistit vhodné prostory pro pracovníky TV a médií, plně s nimi spolupracovat.
Předpis soutěže Olomoucký přebor mužů - skupina 7 (70M7 - A)
pro ročník 2024/2025
-
Systém soutěže: 7 družstev, 3x každé s každým, jednodenní turnaj, družstva sehrají utkání dle rozpisu
-
Pořadatelství: 6 družstev pořádá 2 turnaje, družstvo FBC ZŠ Uničov B žádný. Družstvo FBC ZŠ Uničov B přispívá každému účastníkovi soutěže částkou 3200 Kč. Pořadatel hradí všechny náklady na turnaj včetně odměny a cestovních náhrad rozhodčích.
-
Hodnocení soutěže: Za vítězství se družstvu do tabulky přidělují 3 body; v případě nerozhodného výsledku se oběma družstvům přiděluje 1 bod.
-
Hrací čas: 3 x 12 minut (čistý čas), 3 minuty přestávka, minimální čas na jedno utkání je 70 minut. Minimální doba mezi začátky utkání jednoho družstva je 90 minut.
-
Hrací dny: Hrací dny jsou sobota nebo neděle dle Rozpisu utkání. Hrací den musí družstvo nahlásit v termínu pro dodání potvrzení o zajištění haly – tj. do 20. července. K žádosti o změnu termínu na jiný víkend, podané do 20. července je nutno přiložit souhlas všech zúčastněných družstev a důvod žádosti. Dohoda oddílů o změně termínu utkání, bude při dodržení všech ustanovení článku 9 Soutěžního řádu florbalu schválena.
-
Časy začátků utkání: Sobota i neděle nejdříve v 8:00 hod. nejpozději ve 20:00 hod. Jiné časy podléhají schválení.
-
Postup: 1. družstvo po ZČ přímo do Olomoucké ligy mužů.
-
Sestup: Případní sestupující podle počtu sestupujících z vyšších soutěží.
-
Věkové kategorie: Muži a ženy (ročník 2005 a starší), junioři (ročník 2006 a 2007) - při zachování platnosti pravidla 50 % hráčů z aktuální soupisky či mladší mužské kategorie.
-
Startovné: 6.500,- Kč
-
Soutěžní kauce: 3.000,- Kč
-
Hala a hřiště: Hala minimálně kategorie V. Hraje se na hřištích o rozměrech min. 36 x 18 m až max. 40 x 20 m. Pořadatel je povinen postavit maximální rozměr, který dovoluje sportovní hala.
-
Trenérské vedení: Trenérské vedení není vyžadováno.
-
Rozhodčí: Odměna 350,- Kč, v případě odehrání utkání samostatně mimo turnaj odměna 400,- Kč. Cestovné viz Předpis o vyplácení cestovních náhrad v soutěžích OL a MS kraje.
-
Upozornění: Pořádající družstvo zabezpečí vyplnění elektronického zápisu generovat z něj minimálně soupisky, členy realizačních týmů, branky, vyloučení hráčů, time-outy, nástupy brankářů, střídání brankářů a čas brankářů na hřišti, jméno zadavatele on-line přenosu, čas začátku a konce utkání. V případě technických problémů se jako náhradní řešení použijí papírové zápisy o utkání.
Povinnosti pořadatelů v soutěžích OL a MS kraje
Viz Povinnosti pořadatelů v soutěžích OL a MS kraje - https://www.ceskyflorbal.cz/data/document/20230214/134658_eb25_Povinnosti-poradatelu-v-soutezich-OL-a-MS-kraje.pdf