Předpis soutěže Divize - skupina E (8XM4 - E)

pro ročník 2024/2025

 

  • Základní část (ZČ): 12 družstev každé s každým dvoukolově. 

  • Pořadatel hradí všechny náklady na utkání včetně výplaty a cestovních náhrad rozhodčích. 

  • Termíny stanoví rozpis utkání. 

  • Hodnocení výsledků v základní části: Utkání v ZČ se hrají do rozhodnutí o vítězi utkání. Pokud se nerozhodne v normální hrací době, následuje po 2minutové přestávce (bez změny stran) 5minutové prodloužení, hrané systémem 3 na 3 (tři hráči v poli a brankář na každé straně) končící případným vstřelením branky. Během prodloužení je nahrazení brankáře hráčem v poli, vyjma odloženého vyloučení, považováno za špatné střídání a je trestáno vyloučením na trestnou lavici na 2 minuty. Potrestaného hráče určí kapitán družstva. Přesilová hra, ať už pokračující ze základní hrací doby, nebo zahájená v prodloužení se hraje v systému 4 na 3, případně 5 na 3. Po návratu potrestaného se od nejbližšího přerušení opět hraje s nižším počtem hráčů. Pokud o vítězi nerozhodne ani prodloužení, následuje jedna série trestných střílení dle pravidel florbalu s výjimkou v počtu trestných střílení – každý ze soupeřů provede tři. Pokud ani tato série nerozhodne o vítězi, následují extra série po jednom trestném střílení na každé straně. K extra sériím trestných střílení může družstvo nominovat hráče v poli bez omezení. Za vítězství v normální hrací době se družstvu do tabulky přidělují 3 body; za vítězství v prodloužení či na trestná střílení se družstvu do tabulky přidělují 2 body; za prohru v prodloužení či na trestná střílení se družstvu přiděluje 1 bod. 

  • Nadstavbová část (NČ): play-up (PU) hraje pět nejvýše postavených družstev z každé skupiny a dvě nejlepší družstva ze šestých nejvýše postavených družstev (jde o redukovanou tabulku bez B-družstev), které mají právo v sezóně 2025/2026 hrát Národní ligu (NL); nejvýše postavené družstvo z každé skupiny postupuje do 2. kola play-up. Play-up hraje 27 družstev a hraje se na tři kola. Série play-up se hrají na tři vítězná utkání, 1. 2. a 5. utkání na hřišti lépe postaveného družstva po ZČ, 3. a 4. utkání na hřišti hůře postaveného družstva po ZČ. Pro porovnání výše postavení, v případě družstev na stejných místech v různých skupinách se použije ustanovení odst. 3.6. c) Soutěžního řádu (SŘ), toto ustanovení se obdobně využije při určení nejlepších družstev ze šestých nejvýše postavených a při určení čtyř nejhorších družstev na 10. místě, která sestoupí. Pro série 1. kola jsou dvojice tvořeny takto: 3C–5B;3A–4B; 2B–5C; 4A–4C; 3B–5A; 2A–2/6M; 2C 1/6M; 3E–4D; 2D–5E; 2E–5D; 3D–4E. V sériích 2. kola se střetnou vítězové sérií 1. kola takto: 1A – vítěz 3C/5B (označení série PU1); vítěz 3A/4B – vítěz 2B/5C (PU2); 1B – vítěz 4A/4C (PU3); 1C – vítěz 3B/5A (PU4); vítěz 2A/2-6M – vítěz 2C/1-6M (PU5); 1D – vítěz 3E/4D (PU6); vítěz 2D/5E – vítěz 2E/5D (PU7) a 1E – vítěz 3D/4E (PU8); V sériích 3. kola se střetnou vítězové sérií 2. kola takto: vítěz PU1 – vítěz PU2 (označení série 3PUA); vítěz PU3 – vítěz PU4 (označení série 3PUB); vítěz PU5 – vítěz PU6 (označení série 3PUC); vítěz PU7 – vítěz PU8 (označení série 3PUD). Hodnocení výsledků v nadstavbové části soutěže: Utkání v PU soutěže se hrají do rozhodnutí o vítězi utkání. Pokud se nerozhodne v normální hrací době, následuje 10minutové prodloužení dle pravidel florbalu, končící případným vstřelením branky. Pokud o vítězi nerozhodne ani prodloužení, následují trestná střílení dle pravidel florbalu. 

  • Oficiální míček: míček schválený IFF, bílé či vanilkové barvy. Použití míčku jiné barvy podléhá schválení řídícího orgánu soutěže. 

  • Haly: utkání je možné pořádat v hale splňující podmínky pro halu Kategorie IV – haly pro celostátní soutěže. Play-up v hale splňující podmínky pro halu Kategorie III – haly pro vyšší celostátní soutěže. 

  • Trenérské vedení: trenér licence C. 

  • Postup: vítězové sérií 3. kola PU postupují přímo do NL, poražení v sériích 3. kola PU hrají baráž NL; 

  • Sestup: 11. a 12. družstvo v každé skupině a dále čtyři nejhorší družstva na 10. místě (celkem 14 družstev) sestupují do Regionální ligy; 

  • Hrací čas: ZČ 3 x 20 min. (čistý čas), 10 min. přestávka, příp. 5 min. prodloužení, před nímž je 2 min. přestávka bez změny stran; minimální čas na jedno utkání je 180 minut; NČ 3 x 20 min. (čistý čas), 10 min. přestávka, příp. 10 min. prodloužení, před nímž je 2 min. přestávka bez změny stran; minimální čas na jedno utkání je 210 minut; Ve všech utkáních umožnit družstvům minimálně 30 min. rozcvičku na připraveném hřišti; tj. vstup na připravené hřiště nejpozději 40 min. před oficiálním začátkem utkání. Hrací den: Pokud není uvedeno jinak, je hracím dnem utkání sobota nebo neděle v rámci přiděleného víkendu. Pokud k hracímu víkendu utkání připadá i státní svátek (jedná se o pátek či pondělí), může pořadatel za hrací den zvolit i tento den. Hracím dnem 5. utkání sérií 1. kola play-up je úterý 11. nebo středa 12. 3. 2025. Hracím dnem 5. utkání sérií 2. kola play-up je úterý 25. nebo středa 26. 3. 2025. Hracím dnem 5. utkání sérií 3. kola play-up je úterý 8. nebo středa 9. 4. 2025. Oficiální hrací den utkání základní části musí pořádající družstvo nahlásit v termínu pro dodání potvrzení o zajištění haly – tj. do 20. července. V případě, kdy oddíl v uvedeném termínu nepotvrdí zajištění haly na konkrétní den, je za hrací den utkání základní části vždy považována sobota v rámci přiděleného víkendu. Za oficiální hrací den nadstavbové části soutěže je považován den uvedený v hlášence o utkání. Dohoda oddílů na termínu utkání, bude schválena při dodržení všech ustanovení článku 9 SŘ. 

  • Povolené časy začátků utkání:  v den před dnem pracovního volna nejdříve v 1400 hod. nejpozději ve 2000 hod.;  v den před pracovním dnem  v pracovní den nejdříve ve 1300 hod. nejpozději v 1800 hod.; nejdříve v 1800 hod. nejpozději ve 2030 hod.; Tři kategorie časů začátků utkání dle vzdálenosti soupeřů: (vzdáleností se rozumí vzdálenost sídla oddílu a místa konání utkání při stanovení nejrychlejší trasy na mapy.cz):  I. (do 150 km) max. rozsah  II. (150–300 km) den před dnem pracovního volna max. rozsah, den před pracovním dnem nejpozději 1700 hod.  III. (nad 300 km) den před dnem pracovního volna max. rozsah, den před pracovním dnem nejpozději 1600 hod. Minimální doba mezi začátky utkání jednoho družstva je 18 hodin. Žádosti o změnu termínu (týká se i času začátku utkání mimo povolené) se podávají výhradně v systému FIS a během soutěže se posuzují dle článku 9 Soutěžního řádu (dále jen SŘ). 

  • Soutěžní kauce: 10 000,- Kč 

  • Startovné: 15 000,- Kč 

  • Odměna rozhodčímu: 900,- Kč ZČ, 1 100,- Kč NČ 

  • Věkové kategorie: hrají muži a ženy (ročníky nar. 2005 a starší), junioři (ročníky nar. 2006 a 2007). 

  • Upozornění: Účastník Divize je povinen přihlásit do soutěže družstvo ve třech mládežnických kategoriích (junioři, dorostenci, starší žáci, mladší žáci, elévové nebo přípravka), pokud tak neučiní, bude zařazen do úrovně soutěže, v níž podmínku mít družstva mládeže splní. Po vstřelené brance mohou na hřiště vstupovat hráči pouze za účelem střídání. 

  • Ostatní povinnosti: Oddíl je povinen nastoupit k utkání Divize v min. počtu 10 hráčů v poli a 1 brankář pod hrozbou sankce do maximální výše 10 000,- Kč. Oddíl je povinen uvádět v hlášence o utkání barevnou kombinaci dresu, v níž nastoupí k domácímu utkání. Hostující oddíl je povinen se k utkání dostavit se dvěma sadami dresů (jednou světlou a druhou tmavou). Funkční prádlo, které není skryto pod dresem, musí být černé barvy nebo musí mít shodnou barvu s převládající barvou dresu. 

  • Povinnosti pořadatelů ligových utkání – Divize 

  • 1. Zajistit halu na území ČR v termínu daném rozpisem utkání a pořádat utkání na hřišti vyhovujícím pravidlům florbalu a schváleném řídícím orgánem soutěže. 

  • 2. Nahlásit řídícímu orgánu soutěže termíny a místa konání utkání nebo zaslat žádosti o změny termínů základní části do 20. 7. 2024. 

  • 3. Odeslat hlášenku o utkání dle ustanovení SŘ. 

  • 4. Zajistit a nejpozději 60 minut před utkáním zpřístupnit uzamykatelné šatny (včetně sprch) pro rozhodčí a pro hostující mužstvo.

  • 5. Vhodnou formou informovat veřejnost a média o konání utkání. Zajistit, aby diváci byli informováni o družstvech, o soutěži atd. (doporučeno zajistit program k utkání). 

  • 6. Minimálně 60 minut před začátkem utkání musí být v hale přítomen hlavní pořadatel (jasně a viditelně označená osoba, starší 18 let, zodpovědná za činnost pořadatelské služby), který nesmí mít při utkání žádnou jinou funkci. 

  • 7. Minimálně 30 min. před začátkem utkání musí být hřiště vyznačeno podle pravidel florbalu. Tedy: a) mantinely a brány stojí na svých místech dle pravidel florbalu; používat je možné pouze brány bez pevné tyče pro upevnění vnitřní chytací sítě; b) vyznačené hřiště (body a čáry na hrací ploše i mantinelech) dle pravidel florbalu; c) fungující časomíra (ukazatel odpočítávání času, skóre, třetiny a odpočítávání trestů); d) střídačky, trestnou lavici a stolek časoměřičů umístěné podle pravidel florbalu tak, aby z těchto míst bylo zřetelně vidět na časomíru; v prostorech pro střídání musí být dle pravidel místo pro 19 osob; sedáky hráčských a trestných lavic nesmí být ze savého materiálu; e) přítomnost těchto pořadatelů: - minimálně tří pořadatelů u stolku časoměřičů (časoměřič, zapisovatel, hlasatel); - v případě, že z hráčských lavic není vidět odpočítávání trestů, nebo tento údaj časomíra nemá, další pomocnou osobu k měření trestů, která zajišťuje vracení hráčů z trestných lavic; - minimálně dalších čtyř pořadatelů v rozích hrací plochy pro úpravu hrací plochy, rovnání mantinelů a podávání hracích míčů během rozcvičky a utkání; - další pořadatelé (min. dva) v prostorech pro diváky pro zajištění pořadatelství dle článku 7 SŘ; - všichni pořadatelé musí být označeni; f) u stolku časoměřičů připravené: - hrací míče, vždy minimálně 3; - rezervní stopky, rezervní formulář papírového ZOU a psací pomůcky; - techniku pro vyplňování elektronického ZOU; - nejpozději 15 minut před začátkem utkání oběma soupeři řádně vyplněný a zkontrolovaný ZOU včetně nahlášení nastupujících sestav; - přítomnost osoby s oprávněním upravovat za pořádající oddíl ZOU; - formulář pro nahlášení výběru hráčů pro trestná střílení; g) přítomnost zdravotnického dozoru (jasně a viditelně označená, s dostatečným vybavením pro první pomoc), viz článek 7 SŘ; h) fungující ozvučení haly. i) zajištěné dostatečné množství prostředků pro rychlou úpravu hrací plochy (tj. hadry, smetáky, mopy apod.); 

  • 8. Poskytnout minimálně 50 míčků stejné barvy jako budou mít hrací míčky pro rozcvičení obou týmů před utkáním. Zajistit podávání míčků během rozcvičky. 

  • 9. Zajistit důstojný hromadný nástup družstev před utkáním, družstva nastupují společně, nebo domácí první (dle Soutěžní směrnice). Hráči družstva nastupují v zápasovém dresu. Doplňující osobní vybavení (láhve, ručníky, vaky apod.) nesmí brát hráči s sebou na nástup. 

  • 10. Umožnit bezplatný vstup do haly členům Českého florbalu s VIP kartou, případně s kartou volného vstupu; delegátům a rozhodčím Českého florbalu; zástupcům médií; pracovníkům dopingové kontroly apod. Zajistit podmínky pro činnost zástupců řídících orgánů soutěže a jeho komisí, zejména pro delegáta utkání a pracovníky pověřené dopingovou kontrolou. 11. Zajistit divákům, rozhodčím a delegátovi dosažitelnost nealkoholických nápojů v prostoru haly (prodej občerstvení, nápojový automat apod.). 12. Dodržet oficiální začátek utkání a v průběhu utkání postupovat dle pokynů rozhodčích, v souladu s platnými předpisy a dle pravidel florbalu. 

  • 13. Zabezpečit vyplňování elektronického ZOU a generovat z něj minimálně technický on-line přenos utkání, v ZOU dále povinně uvádět tyto údaje: - jméno zapisovatele; - vedoucím družstva vyplněné zahajovací sestavy obou družstev; - střídání brankářů a čas brankářů na hřišti; - údaj o počtu střel na branku po každé třetině a celkově; - počet diváků přítomných na utkání; - vyhlášené nejlepší hráče obou družstev; - krátký komentář od obou trenérů, včetně jména trenéra, který komentář poskytl (trenérům není dovoleno se vyjadřovat v den utkání k výkonu rozhodčích), komentář může být nahrazen odkazem na zveřejněné video rozhovory; - trenér v komentáři zareaguje na otázky položené hlavním pořadatelem „Zhodnoťte a popište průběh utkání z pohledu vás a vašeho družstva.“ „Zhodnoťte a popište rozhodující momenty či aspekty utkání z pohledu vás a vašeho družstva.“ 

  • 14. Bezprostředně po skončení utkání, před pozdravem družstev, vybrat, vyhlásit a ocenit (jako cena není vhodný alkohol) nejlepšího hráče utkání z každého družstva. 

  • 15. Do 5 minut po skončení utkání zkontrolovat úplnost vyplnění ZOU. Za správnost údajů v ZOU a za jeho úplné vyplnění zodpovídá pořádající oddíl. 

  • 16. Vyplatit rozhodčím utkání náhrady a finanční odměnu za utkání buď hotově nejpozději do 15 minut po skončení utkání, nebo bezhotovostně na bankovní účet rozhodčího nejpozději první pracovní den po skončení utkání. 

  • 17. Zamezit vstupu jakýchkoliv osob (mimo nutné úpravy hrací plochy a oficiálního přestávkového programu) na hrací plochu během celého utkání, přestávek a bezprostředně před a po utkání. 

  • Doplňující povinnosti pořadatele ligových utkání – Divize – NČ 

  • 1. Zajistit halu v termínu daném rozpisem utkání a pořádat utkání na hřišti vyhovujícím pravidlům florbalu a schváleném řídícím orgánem soutěže. 

  • 2. Povinný program k utkání. Program k utkání zajistit v tištěné formě nebo jej zpřístupnit v online podobě na webu oddílu či oddílové aplikaci a vhodnou formou informovat o dostupnosti online. Povinný obsah – sestavy družstev s čísly hráčů, realizační týmy obou družstev, kompletní výsledky posledního kola soutěže a logo soupeře. 

  • 3. Přítomnost minimálně pěti pořadatelů u stolku časoměřičů (časoměřič, zapisovatel, hlasatel a osoby, které zajišťují vracení hráčů z trestných lavic a oddělují trestnou lavici od střídačky v případě, že jsou na stejné straně). 

  • 4. Přítomnost čtyř pořadatelů (jednoho v každém rohu hrací plochy) pro rychlou úpravu hrací plochy, rovnání mantinelů a podávání hracích míčů. 

  • 5. Minimálně dva pořadatelé v prostorách haly pro zajištění bezpečnosti v prostorách pro diváky. 

  • 6. Zajistit vhodné prostory pro pracovníky TV a médií, plně s nimi spolupracovat.

 

Předpis soutěže Olomoucký přebor mužů - skupina 7 (70M7 - A)

pro ročník 2024/2025

 

  • Systém soutěže: 7 družstev, 3x každé s každým, jednodenní turnaj, družstva sehrají utkání dle rozpisu 

  • Pořadatelství: 6 družstev pořádá 2 turnaje, družstvo FBC ZŠ Uničov B žádný. Družstvo FBC ZŠ Uničov B přispívá každému účastníkovi soutěže částkou 3200 Kč. Pořadatel hradí všechny náklady na turnaj včetně odměny a cestovních náhrad rozhodčích. 

  • Hodnocení soutěže: Za vítězství se družstvu do tabulky přidělují 3 body; v případě nerozhodného výsledku se oběma družstvům přiděluje 1 bod. 

  • Hrací čas: 3 x 12 minut (čistý čas), 3 minuty přestávka, minimální čas na jedno utkání je 70 minut. Minimální doba mezi začátky utkání jednoho družstva je 90 minut. 

  • Hrací dny: Hrací dny jsou sobota nebo neděle dle Rozpisu utkání. Hrací den musí družstvo nahlásit v termínu pro dodání potvrzení o zajištění haly – tj. do 20. července. K žádosti o změnu termínu na jiný víkend, podané do 20. července je nutno přiložit souhlas všech zúčastněných družstev a důvod žádosti. Dohoda oddílů o změně termínu utkání, bude při dodržení všech ustanovení článku 9 Soutěžního řádu florbalu schválena. 

  • Časy začátků utkání: Sobota i neděle nejdříve v 8:00 hod. nejpozději ve 20:00 hod. Jiné časy podléhají schválení. 

  • Postup: 1. družstvo po ZČ přímo do Olomoucké ligy mužů. 

  • Sestup: Případní sestupující podle počtu sestupujících z vyšších soutěží. 

  • Věkové kategorie: Muži a ženy (ročník 2005 a starší), junioři (ročník 2006 a 2007) - při zachování platnosti pravidla 50 % hráčů z aktuální soupisky či mladší mužské kategorie. 

  • Startovné: 6.500,- Kč 

  • Soutěžní kauce: 3.000,- Kč 

  • Hala a hřiště: Hala minimálně kategorie V. Hraje se na hřištích o rozměrech min. 36 x 18 m až max. 40 x 20 m. Pořadatel je povinen postavit maximální rozměr, který dovoluje sportovní hala. 

  • Trenérské vedení: Trenérské vedení není vyžadováno. 

  • Rozhodčí: Odměna 350,- Kč, v případě odehrání utkání samostatně mimo turnaj odměna 400,- Kč. Cestovné viz Předpis o vyplácení cestovních náhrad v soutěžích OL a MS kraje. 

  • Upozornění: Pořádající družstvo zabezpečí vyplnění elektronického zápisu generovat z něj minimálně soupisky, členy realizačních týmů, branky, vyloučení hráčů, time-outy, nástupy brankářů, střídání brankářů a čas brankářů na hřišti, jméno zadavatele on-line přenosu, čas začátku a konce utkání. V případě technických problémů se jako náhradní řešení použijí papírové zápisy o utkání.

Povinnosti pořadatelů v soutěžích OL a MS kraje

 

Viz Povinnosti pořadatelů v soutěžích OL a MS kraje - https://www.ceskyflorbal.cz/data/document/20230214/134658_eb25_Povinnosti-poradatelu-v-soutezich-OL-a-MS-kraje.pdf